Inte som planerat...

Ridturen idag gick inte riktigt som jag planerat..

Jag och Emelie skulle rida en lugn tur ut till klätterbackarna så de fick jobba på ordentligt utan galoppintervaller. Dock kom vi inte riiiktigt så långt, haha!

Vi hade passerat lilla dungen, och skulle rida ut på en raksträcka, mellan lite kohagar. Det gick bara kor i en hage, och Tsunami gick förbi dem så sent som i tisdags utan problem. Idag tog det tvärstopp. Efter lite bråk med båda hästarna började Max skritta på, och Tsunami taktade efter. Så heelt random, kastar hon sig åt sidan - och landar i motsatt staket. Häst****!

Självklart får hon panik, kastar sig, fastnar med bakbenen och går omkull ute på grusvägen (med mig under). Samtidigt får Max panik och passerar oss, med Tsunami tätt efter och snart förbi. Jag hoppade upp snabbt som satan och började jogga efter. Här hinner man inte känna efter inte! ;)

Framme vid vårt förra stall (Frisa) hade Tsunami och Max stannat, och Emelie suttit av. Det var bara att fånga hästen och gå och prata med Andreas, vars hage vi kraschat. Vi fick låna spolspiltan, så jag kunde kolla över Tsunami och tvätta ur det värsta gruset ur mina skrubbsår. Sen höll snälla Emma Olsson i Tussen när jag satt upp. Med trasiga tyglar var det bara att skritta hem, med sjuuukt ömmande armbåge..

Väl hemma kunde jag konstatera att Tsunami klarat sig undan utan skador. Lindade dock benen med BoT och tjocka paddar för säkerhets skull. Kan aldrig vara nog försiktig där inte! :p

Själv har jag skrubbsår på armbågen, och några bleka blåmärken (blir kanske lite större?) och öm kropp. Mitt knä har svullnat lite, vi kände ju för att testa om läkaren gjort ett bra jobb, och min käke gör svinigt ont! Annars inga problem med mig! Haha :) Lagom fin till balen om en vecka, superb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0