Flyinge unghästutbildning

Att under 40 veckor hantera en stor mängd hästar i åldern 2,5 - 6, och på dem tillämpa flyingemetoden. Det är vad jag vill göra kommande år. Jag har ansökt till Flyinges utbildning, och kommer dagarna efter balen förhoppningsvis vara en av de 50 som får åka dit för antagningsprov.

Antagningsproven är ett ridprov och en intervju. På ridprovet får man rida två utbildade skolhästar i hoppning och två i dressyr. Just nu trimmar jag mig själv som satan, för att kunna prestera på topp! För utav de 50 som får vara med på uttagningsproven är det bara 20 som accepteras till utbildningen! Jag vill verkligen vara en utav dem!

I programmet ingår:
  • Unghästens utbildning (100 p)
  • Hästens vård och skötsel (20 p)
  • Företagande (20 p)
  • LIA I (35 p)
  • LIA II (25 p)
"Utbildningen är delvis skolförlagd och delvis förlagd hos praktikvärdar där du, på en professionell anläggning, får vara delaktig i hur unga hästar utbildas. Den skolförlagda utbildningen omfattar lektioner, föreläsningar, praktiska övningar samt mindre projekt. Kursen syftar även till att ge dig en grund för fortsatt utbildning, arbete eller eget företagande inom hästnäringen."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0