PA

Igår var jag och Cristina ambitiösa igen! Vi gjorde den sista studien i vår beteendestudie. Om 4 veckor ska vi lämna in den med slutrapport och allt. Mitt mål är att jobba intensivt med det nu så man kan ha en chill vecka på slutet och bara gå igenom den ett par gånger för att extrakolla hur resultatet blev.

Men efter det red vi en sväng innan vi gav oss tillbaka till skolan, så jag kunde komma i tid till utsläppet i morse.

Jag fick i varje fall rida Lesino igår, Cristinas söta lilla gammelgubbe, men som hon startar upp till * fälttävlan med! Vi red bara ett kort pass på ridbanan, ca 30 - 40 minuter, och jag och Lesino red mest lösgörande arbete med ordentlig aktivitet bakifrån. Jag gillade faktiskt den lilla skrutten skarpt! Han påminde lite om Bistro, men även Kungen och Tsunami. Han spände sig lätt, ville inte gärna ta stöd i handen, knäppte av i nacken och fegade ut lite. Precis min typ av häst! ;)

Vi red mycket böjande, utåtböjda volter, där man verkligen överställer utåt, men man låter dem inte tippa in i volten, utan håller koll på innerbogen. Ur dem tänkte jag framåt och rakställde. I varje fall så lossnade han fint på detta, och höll en relativt jämn kontakt med bettet och hade trevliga, aktiva bakben.

I galoppen kunde jag ganska fort känna att han ville skjuta in rumpan. Där blev det då mest öppna på spåret, men vi jobbade inte mycket i galopp då han varit lite sjuk.

Men överlag en riktigt trevlig liten ponnyhäst som jag kommer se till att få rida på igen! ;) Har ju bara ridit ut och busat med honom.. (a)

Stinis red Ior, hennes lite yngre förmåga. Riktigt fin är han när han kommer på plats! :) Tror de kommer bli riktiga stjärnor, och några att se upp på vid terrängbanan i framtiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0