Inga bildbevis - tyvärr

Igårkväll, klockan 20.50 bestämde jag mig för att rida barbacka på min skrutt! Haha, jag vet, jag är tokig! Inte suttit på henne sedan söndagen, då hon var helt crazy (och jag var rädd att hon överansträngt benet, så vi tog det lite lugnt). Så pratade jag lite med min kära mami och Erica, och vi har sagt att jag ska börja sätta igång henne så smått igen. Hon har så mycket energi, och har varit fin i benet sedan början av förra helgen.

Sagt och gjort, igår följde Sofie med mig till stallet, och jag fick lite småryck. Satt upp barbacka! Sjukt snäll var min skrutt till på köpet. Så sjukt kul! :) Hon var jättesnäll, lite spänd här och där på väg till ridhuset, men väl där jobbade hon avspänt och bra. Lånade Camparis träns, och hon var så sjukt snygg i det! Så nu blir det att införskaffa ett liknande, men tror kanske det blir ett brunt? Men jag vet inte ännu...

I varje fall så blev det mest jobb i skritt, men även trav och galopp. Hon har så härlig galopp, det trodde jag aldrig att jag skulle säga. Men när hon släpper efter och bara jobbar blir hon riktigt gullig. Sen fick Sofie sitta upp lite. Kul, de flesta av mina vänner har sett Tsunami få rycket minst en gång. När Sofie är med är hon alltid aslugn! Haha, tycker det är asroligt. Därför fick hon sitta upp en stund, lite skritt och trav, och Tsunami var snäll. Duktiga cheyor!

Så nu är jag en happy girl, och kan inte vänta tills i em, då det blir mer jobb på skruttan! :D

Fick denna på min tidslinje på Fb av söta Sofie. Haha, stämmer så bra på mig! Till på köpet är det riktat mot en viss lärare, som verkar lagga gärnet när det gäller mig? Haha, jag har aldrig haft sådana problem förut ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0