Fullt upp

Gårdagen gick i ett!

Jag började dagen med att gå upp klockan 06.00. Slängde ihop lite havregrynsgröt och drog till stallet (i full storm) för att ha utsläpp. Det var inte jätteroligt, men blev erbjuden pengar för att ta det, och skulle ändå rida på fm/morgonen. 

Tsunami red jag i stora ridhuset, direkt efter att jag haft utsläpp. Jag jobbade hene i en mjuk och trevlig form, för att vara på henne. I galoppen jobbade jag över en liten bock, mest för att förebereda henne inför veckan, som innehåller två hoppass. Här red jag på volten, och tanken var att hon bara skulle rulla över sockerbiten utan att göra för stor sak utav den. I början blev hon lite pigg och "stissig", men efter ett par gånger över bocken lugnade hon ner sig och rullade bara över i samma takt och rytm.

Dock har hon tappat mycket i kondis, och passen hon ska gå med hoppning kommer hon inte att gå fullt ut på. Till helgen är det vila på schemat för henne. Idag (tisdag) är det hoppning med specialidrotten, vilket blir under eftermiddagen. Imorgon eller på torsdag blir det nog ridning på hackamore, väldigt lugnt pass med andra ord. Fredag morgon består av hoppning igen, sen chillar hon på livet åtminstone under lördagen.

Under em igår fick även Campari löshoppas, vilket gick ok, varken mer eller mindre. Hon behöver träna - mycket!

Även ett pass med MP reds, hoppning. Här lekte vi draghäst åt unghästarna, och vår påläggskalv var Nathalie med Dubai. Trevligt, men tyckte inte riktigt om att hoppa henne. Hon hade ingen direkt egen bjudning, och var svår att reglera fram till en distans. Dock gick hon som en klocka, hoppade i alla lägen, men var lite tråkig. Perfekt läromästare!

Det var lite från gårdagen, dagens händelser uppdaterar jag er om under dagens gång.. ;)



Veckans schema ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0