Fredagens pass

Här kommer fredagens ridspass för mina skruttar:

Campari: Ind. val i skolan, innebär att hon var med på lektion igen. Denna gången linade jag henne ett par varv innan jag gick till skolan. Väl där gick jag in direkt i ridhuset, där jag satt upp själv, från backen. Längde iof lädren för att komma upp, men annars var hon jätteduktig! Red även med spö för första gången, mitt lilla rosa hoppspö. Använde det även i förstärkande syfte, och hon förstod exakt vad det innebar!

Vi var tätekipage idag. Det innebär att vi gick själva först framför Moa på Disa och Jimmy på Bisou. De andra hade hjälp av Peppe och Annika, då de inte kommit lika långt inom ridningen. Gick bra, fick träna på att korta traven lite så att de andra kunde hänga med. Avslutade med att galoppera i båda varv i en framåttänkande galopp. Gick jättebra, även om hon blev lite trött!

Stort minus - mina stövlars dragkedja sprack! Dessa måste nu in på lagning...

Tsunami
: Fick gå på galoppbanan. Hon var supertaggad direkt, och visste exakt vad som stod på schemat. Hon var överallt och ingenstans, pigg och glad. Cantrade några varv, och släppte henne på slutet. Jiisses vilken galopp hon fick fram! Där kände man av fullblodet i henne, det här tyckte hon ju om! Som avslut var det samlad galopp ett halvt varv, sen blev det trav ett varv innan vi skrittade av.

Duktiga hästar som var helt slut efter dagens pass! Fick tom sms med frågor om vad jag gjort med mina hästar, då Campari spenderade resten av dagen raklång i hagen, och Tsunami stod och sov bredvid. Söööööta!!

Riktig ponnyryttarredigering på denna bild, men fick bli den ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0