Fin hest

Härliga lilla hästen var sjukt fin idag! :) Eller ja, inte speciellt sådär wow om man skulle jämföra med ngn annan. Men fortfarande, sjukt nöjd med min skrutt, inte ett enda ryck!

Dock måste jag säga att hon är trevligare att rida barbacka, och jag tror hon trivdes bättre med det. Då fick hon vara fri över ryggen. Men när jag kände över henne idag så var hon inte ens öm. Härligt! :D

Vad jobbade vi med då? Jag jobbade mycket med tempoväxlingar och böjningar. Red många övningar som Jens visade mig. Som vanligt hjälpte det, och hon blev mycket lugnare i munnen och böjde sig runt skänkeln. Sedan gick vi över till övergångar. Mycket skritt - trav, trav - galopp. När jag kände att de satt och hon var vaken för skänkeln blev det dags att gå över till galopparbetet på riktigt.

I galoppen red jag längs med spåret (red på utebanan, som är ca 70x70 kanske? Nej, ännu större), med volter i hörnen. Volterna var mellan 8 - 10 m i diameter, och ur volterna fyllde jag i galoppen och drev fram henne. Jag reste mig lite ur sadeln och drev fram henne ordentligt. Innan hörnen tog jag tillbaka henne och gjorde henne klar för volten. När hon lyssnade väl på detta började jag jobba henne i öppnor mellan volterna. Avslutade med diagonalslutor följda av ett byte.

Red inte länge, och avslutade lång och låg i alla gångarter. Men det är så härligt att vara på väg tillbaka! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0