Dubbelt upp

Idag fick jag då rida båda mina skrutthästar på lektionstid.

Först ut var Campari. Vi red som vanligt med de andra tre treåringarna, Kajenn, Bisou och Disa. Skolhästar allihopa. Men dagen till ära fick Bisou testa på att vara täthäst. Vilket var skönt för mig, då jag kunde fokusera på att få lite framåtbjudning på Campari istället. Hon får ju inte riktigt den framåtbjudning jag vill ha på henne när hon är täthäst. Så idag fick jag verkligen fram henne för skänkeln, hon passade till och med på att skygga och fjanta sig lite. Woho! Det kanske är lite häst i henne, inte bara snällhet... Haha!

Efter Campari fick Tsunami jobba lite. Det blev samma jobb som igår. Bomarbete. Så denna vecka har vi jobbat tre veckor över bommar, och idag kändes träninsvärken av. Imorgon får vi försöka ta oss iväg en tur ut, samma på söndag. Det kommer hon må bra utav, att få komma bort från banan.

I varje fall. Det låg två bommar längs med ena långsidan (red på utebanan) med kanske 21-24 meter mellan? Sju galoppsprång i varje fall, normala. Sedan vände man tillbaka över en bom "volt tillbaka" ungefär, fram till första bommen igen. Här 6 normala galoppsprång. Sedan skulle galoppsprången regleras, plockas bort och lägga till.

Igår gick det awesome! Lite tam galopp ibland, men fortfarande, bra. Idag var hon inte alls med på noterna. Antagligen träningsvärk. Men även när jag slappnade av och gav henne i princip fria tyglar slog och tjafsade hon mot bettet. Helt enkelt inte hennes dag. Men motionerad är hon iaf, och nöjd med livet i allmänhet.

Båda hästarna fick gå nakna idag, myyyysigt! Även om Mattis och Stinis tkr jag är en tönt som oroar mig över om de skulle frysa ihjäl...

Hoppas jag kan få lite nya bilder idag och under helgen...


Kommentarer
Postat av: Anonym

gulligt❤️🐴

2015-01-26 @ 16:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0