Back to business

Dagen har spenderats i stall och lite överallt. Men i detta inlägg tänkte jag uppdatera er om vad som hände i stallet idag, vad med vilken häst etc. Jobbade idag med mina hästar och MP.

Började em lektionerna med ett dressyrpass på ridbanan, jag hade MP och red för Peppe. Hon var fin, men kom inte riktigt fram i början, och ville absolut inte ha bogarna på rätt plats. Så det blev mycket arbete utåtställd på volter, lång - låg och rund, eller hög och rund form, där jag pressade in bakben och bogar där de skulle vara. Det fick loss henne. Under passet var jag noga med att jag kunde variera form, böjning, tempo osv utan tjaft. Helt enkelt lydnadsträning där jag stretchade loss henne.
I galopparbetet jobbade vi mycket byten, skolor, tempoväxlingar och arbetspiruetter. Det var riktigt roligt, även om lektionen kanske spårade lite här... Haha!
Avslutades med en jättefin, sjösvettig MP, och nöjd ryttare.

Campari löshoppades för Harald. Det gick helt okay, med tanke på att det gick åt helskotta sist. Vi hoppade den vanliga linjen, räcke - 7 m - oxer. För att få Campari lite mer uppmärksam la vi en bom mellan hindren, så att hon fick lite hjälp. Vissa språng hoppar hon trevligt på, men inte ens när hindren ligger på dryga metern hoppar hon. Det är mer gymnastik eller ngt sådant.
Hon har i nuläget vuxit en del, och hade väldigt svårt för vänster galopp. Detta är någonting som antagligen har med hennes växtperiod att göra.

Tsunami fick jobba direkt efter skolan. Det blev lite dressyrjobb i stora ridhuset, men Tsunami tänkte annorlunda. Hopp och studs var mer på hennes schema, hon har ju fått vila i helgen, pga lite olika anledningar. Först och främst pga någon som verkligen har gjort bort sig, big time. Men i varje fall, när Tsunami fått utlopp för sin överskottsenergi så var hon riktigt fin! Blir bara mer och mer nöjd med henne, hon börjar se ut som en häst när jag jobbar henne nu! En helt ny lägstaform, och framför allt kan jag korta ihop henne mycket mer. Kuuuul! :)


Harald fick stå för bilden! Harald Jönsson är hans namn, välkänd domare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0