Tuffa beslut

Gårdagens träning var som vanligt grym, jag älskar verkligen de där träningarna. Att få rida på en jättefin anläggning för en superbra tränare - vad mer kan man begära?

Dock fick det bli vissa beslut som fattades, och ni kommer så småningom märka av dem på bloggen. Själv är jag ganska nöjd med dem, även om jag vet två stycken i min familj som tycker jag är helt dum i huvudet i nuläget. Men skit i dem!

Träningen i sig då? Det var mycket linjer, som vanligt. Värmde upp över bommar, där det var 4 galoppsprång som gällde. De var ganska normala för andra hästar, men framåt för Tsunami, som har lite tufft att länga ut sprången.

Vi fortsatte till nästa övning, sockerbit -> 3 m bom -> 3m räcke -> 3m bom  Tungan rätt i mun var vbad som gällde för Tsunami, med en god rytm för att hålla linjen hela vägen. Har var hon faktiskt riktigt duktig! Vi la till lite andra hinder, alla fristående, innan vi gick över till nästa linje. Kombination, ca 7m räcke - räcke, 5 framåt galoppsprång fram till ett räcke. Gjordes sedan om till en oxer.

Avslutade med att vända på linjen, samt växla mellan kombinationen -> oxer och första övningen -> oxer. Härliga övningar och vissa av dem ska läggas ut ganska permanent i order från Mia i vår paddock.

Överlag är jag nöjd - jag kunde inte gjort någonting bättre, även om Tsunami kunde ha gjort det. Haha, men det är väl så det ska vara ibland antar jag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0