Sunne Grand Prix

Tävling igår!

110 bed. A:0/A:0
Tsunami var riktigt, äckligt fin! Hon var reglerbar, och tänkte framåt. Inte mycket tjafs med huvudet, utan hon kunde fokusera på banan. För första gången kunde jag rida henne genom hela banan utan att vara helt slut efteråt! :) Det låter som om hon brukar vara helt hemsk, eh ja...
Grundomgånngen bestod utav 8 hinder, 9 språng, sista hindret var en kombination - oxer till räcke. Många tekniskt svåra linjer, speciellt hinder 4-6, som stod på en S-båge. Maxad oxer fram till ett räcke, skarp sväng till en till oxer. Hon tog dock den linjen jättefint! Istället fick vi ett kråkhopp på 7an, vilket hon får ta på sig lite själv...
Vidare till omhoppning kom vi, som bestod av 5 hinder, 6 språng (kombination räcke till räcke). Här la jag bara upp tempot en aning, och lät henne skära av lite i kurvorna. Dock ingen amazing omhoppningsridning, men jag är nöjd!
0 + 0 fel, FJÄRDEPLACERAD!

115 bed. A:0/A:0
Här fortsatte den känslan. Hon verkade matt på framridningen, men så fort jag red henne mot första hindret var känlsan från förra klassen tillbaka. Banan kändes jättelätt, bestod även här utav 8 resp 5 hinder, 9 resp 6 språng.
Vi nollade utan större problem grunden, hon var i någon bom emellanåt sådär men flöt på.
I omhoppningen blev hon tyvärr lite flack i utsprånget, och tog med sig en bom.
 0 + 4 fel, TIONDEPLACERNIG!



När min häst bestämmer sig för att hon vill, då märks det! haha, nej, men nu ska vi fortsätta med vårt nya koncept;
♦ Fodras med havre
♦ Dumpade huvan
♦ Nytt bett, kombinationsbett med dubbla tyglar
♦ Teknikskydd bak


Tack för det superfina fotot Amelia Nilsson! :) Sista hindret i omh 115


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0