Midsommarföl

Har spenderat hela dagen hos Marikas sto Pippi och väntat ut ett efterlängtat Darcoföl, därav den uteblivna uppdateringen. Jag skriver bara lite kort nu, då allt jag ätit  var en bit hönekaka kl 07.30 imorse - way to go Fanny!

I varje fall så kom det ut en liten hingst, med bakbenen först. Tur att man har en veterinär till ägare som kom väl till pass här! :) Tack vare snabbt ingripande och agerande så kom han ut hel och vid liv. Just nu flaskmatas han för att verkligen få i sig all råmjölk han behöver, men står även själv. Har dock lite svårt att nå upp för att dia då mamman är stoooor!

En härlig start på dagen, tyvärr har jag inte hunnit baka till dagen, vilket var min uppgift, så nu ska jag försöka hitta ngt supersnabbt och lätt att slänga i ugnen...

Glad Midsommar!


Bild lånad av Marika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0