Veterinärbesök

I fredags var vår veterinär Marika ute  och vaccinerade, hältutredde och behandlade hästar. I och med att vi har samlat på oss en del hästar å blir det ganska mycket att göra när vi tar ut veterinären.

Men till saken, Tsunami blev behandlad i ryggen igen. Vi börjar få fix på muskulaturen nu, och detta blir sista behandlingen hoppas vi på. Efter detta ska del fäljas upp med equiterapeut under en tid, sen kollar Marika över henne en gång till sommaren igen. Men nu kan vi alltså köra på! Förhoppningsvis innebär även detta att hon inte blir lika förbannad när hon måste jobba rätt. Kan ju alltid hoppas iaf. ;)

Jag vaccinerade Steppan också! SÅ satans ballt, haha! Ni som känner mig vet hur sjukt spruträdd jag är. Men det var riktigt roligt och intressant, I wan't to do it again! Det innebär dock inte att jag vill bli veterinär, absolut inte.

Tsunami fick även lite inflammationshämmande till sin lymfangit, hoppas att hon blir av med den nu. Såg ingen hälta igår iaf, och ska rida lite lätt idag.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0