Tsunami Girl

Den femte maj 2010 skrev vi på kontraktet och åkte med en grå häst hem i transporten, Tsunami Girl (x). Född år 2005, e: Cardento u. Kitty Hawk xx - Mr Eubanks xx Först en vecka senare såg jag henne för första gången och satt på henne. Hon var inriden under vintern 09/10, kunde gas, inte styra eller bromsa - men hon kunde hoppa!

Den sommaren började vi om från början. Hon longerades inspänd under en hel månad, innan jag ens började sitta upp. Sen satt jag upp på lina, och började rida henne - men iom att hon behövde det, red jag med snodd eller andra inspänningar. Det blev resultat, och vi åkte tom på terrängträningar! (Faktum är att första gången jag ö.h.t. hoppade henne var det på trossnäs - bra där!)

Hösten 2010 följde hon med till skolan, vi började så småningom träna både hoppning och dressyr. Men hon var en j***l på att bråka! Mitt i detta skadade jag mig på en idrottslektion, och hon ställdes ner i 7 veckor. Första gången jag satt upp på henne efter skadan ramlade jag av, första och ända gången hittills! ;)

Våren 2011 började vi tävla, efter många om och men. Vi flyttade även till skolan och började träna för Johan Lundin. Det var en intressant period. Hon var ett helvete på tävling, och under en träningstävling på skolan reste hon sig och välte över, med mig på. Efter det började jag bli lite skarpare.

Vi spenderade 7 veckor hos Jens Fredricson. Där hände det mycket, och det blev som en helt annan häst! Åsa tyckte jag gjort ett superjobb med henne. (Hon såg mig träna första och sista veckan.) Väl hemma började vi träna för Maria (Mia) Grane, ponnylandslagets tränare. Hon har passat oss perfekt, och vi har fått bukt på mycket av Tsunamis humör.

Sen dess har vi tävlat upp till regionala 115 avd B och 120 pay n' jump. Vi spenderade 4-5 veckor hos Lina Holmström & Fredrik Linell i höstas, innan jag opererade mitt knä i November. Sista helgen tävlade jag, och kvällen innan operationen var jag på en superträning, så gissa om jag vill rida nu?

Nu står hon hos min syster i Västerås, och jag hämtar ner henne den 18 februari! :)

2010:


(första ridturen)

2011:


Kommentarer
Postat av: Vickan

Fina Tuuuuuuss! :D

2012-02-01 @ 22:28:37
URL: http://victoriasolas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0