Träningsvärk

Den som säger att ridning inte är jobbigt, den har inte ridit, på riktigt iaf. Jag är öm i hela min kropp efter gårdagens pass, och jag har till och med träningsvärk över skulderbladen! Benen ska vi inte snacka om, jag går sådär hjulbent som de alltid gör parodier om. Skojar inte, det gör satan i gatans ont i min kropp!

För att bli av med detta blir det ytterligare ett pass på gymmet i em/kväll. Victoria och Sofie kommer få skrika på mig, jag kommer bara sitta på en cykel och klaga... Vanligtvis brukar jag vara lite mer push, jag menar, när man väl är på gymmet ska man utnyttja det.

Tyvärr kan jag inte säga att man får skitsnygg kropp av ridning, vilket är vida känt. Under dessa tre månaderna har mina lår blivit så sjukt mycket smalare, och jag älskar det! Men om de blir bredare när jag kommer igång ordentligt med gym och ridning, så vet jag ju att det är muskler. Muskler får fasiken ta den plats de vill, de förändrar allt! För att ta mig till toppen måste jag träna som en tok.



Kul fakta; När jag var liten och gick i konståkning skulle man ju vara smidig och allt. Jag är vig, det har jag kvitto på, med mitt knä. Men iom ridningen sätter jag andra muskler, som hindrade mig från att utvecklas inom konståkningen. När då min tränare skulle träna min smidighet i rörelsen på bilden nedan, sa mina muskler såpas mkt stopp, att när hon skulle töja musklerna lyftes jag rakt upp! Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0