Superduperglad

När jag skriver detta, runt 16.30 är jag superglad, och inte ens irriterad på blogg.se? Humörssvängningar? Men ni får inte läsa detta förän nu, så jag kan inte garantera att sådant är fallet i nuläget.

Jag har ridit, var helt själv nere i ridhuset. Busade lite, filmade när jag red, och ska se att jag inte kan lägga in det här till er. När man inte får ngn hjälp, som man trott, då får man göra det bästa utav situationen. Det gjorde jag! Haha.

Hur gick dagens ridpass då? Riktigt bra, ska se om jag kan ha MP under nästa veckas ridlektion i skolan, då hon inte har så mkt steg, och är lugn. Det blir perfekt för  mitt knä, även om jag aldrig rider så "tråkiga" hästar på lektion annars.. :p But hey! It's worth it!

Vi red bara en kortis, nackdelen med att rida på em. Skrittade fram på korta tyglar och mkt renodlande hjälper, precis som igår. Höll en låg, och lång form, och flyttade undan för skänklarna. Det jobbigaste är att MP går emot vänsterskänkeln, mitt skadade ben, och jag kan inte riktigt säga ifrån där. Men det valde jag att ignorera, måste få tag på ett spö, att förstärka vänsterskänkeln med.

Gick sedan över till övergångar skritt - trav - skritt. Det vidareutvecklades, jag kortade upp formen, och la till en fram- eller bakdelsvändning vaje övergång. Snart hade jag henne mellan mina skänklar, och hon blev riktigt fin!

La in lite galopp (LYCKA!!) och det kändes super för mitt ben, lite tempoväxlingar, och några byten, bara för att känna av. Trevlig häst som kan det mesta, fick till några byten var 3/4 ca, testade bara en gång, sen bröt jag av. Ska helt klart klara en 20x60 diagonal, byten var tredje med den hästen innan jag slutar! ;)

Joggade henne lite, böjde igenom och fick henne lång och låg. Testade att rida lätt något varv på volten, kändes inte alls.

 

 

Tre mobilbilder är allt jag har, utöver filmen. Will it do?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0