När jag ändå är där

När jag ändå är på Hööks tänkte jag slänga med mig två par boots att ha i hagen. Jag väljer att använda neopreneboots, då jag inte vill ha skav. Skav kommer leda till mugg när det blir lerigt, och då kommer Tsunami stå med lymfangit i varje ben, den känsliga lilla fjollan! haha..

Hon har stått med jättesvullet bakben de senaste dagarna, för ett sår min syster knappt kan se. Självklart får hon inte peta på benet, än mindre linda det med BoT-paddarna! Herregud, då kan man ju dö - typ. Sjåphäst.. Därför har jag nu tagit ett beslut att försöka hålla henne så hel det går, även om hon kommer se ut som en liten porslinshäst. Jag hatar att behöva ha skydd på hästen i hagen etc, det är ju inte naturligt. Men nu kör vi på detta, och ser hur det går!


Blir nog dessa, vanliga, mjuka - men skyddande! 99kr/paret, billigt och bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0