Matvanor

Klockan är 21.38 när jag börjar skriva, och jag har fortfarande bara ätit en gång idag, och det var inte mkt. Not good, sjukt dåligt av mig faktiskt! Värsta är att jag lärt mig att det inte är bra att äta under kvällen, då kroppen ska kunna vila under natten. Äter man innan man går och lägger sig känner man sig inte lika utvilad morgonen efter.

Jag ska självklart äta ngt nu ändå, vet att jag är en bitch mot allt och alla när jag äter dåligt, till på köpet mår jag dåligt och tappar all ork. Jag skriver detta för att jag vill att ni ska tänka på det gällande er också. Jag har under många år umgåtts med personer med dåliga matvanor, däribland mig själv. Jag kan gå en hel dag utan att riktigt äta, och jag märker det knappt.

Jag är ju inte lika aktiv numera, så min kropp skriker inte efter mer mat så fort den behöver, utan härdar ut. Men nu vill jag ju komma igång igen, och ta ikapp alla de muskler jag tappat. För att bli smal måste man ju faktiskt äta en sund kost och istället träna. För att orka ta sig till toppen i ridningen behöver man näring, och träning. That's my goal! Jag vill ju kunna se sjukt bra ut Beach 2012 liksom, och halla! Jag har ju en bal att gå på! Jag tänker inte komma dit helt grå och trist, bara för att jag har dåliga mat- och träningsvanor.

Jag ska upp tidigt imorgon, tänkte köra lite spinning innan frukosten, samt skriva klart uppdrag ett för förra temat nu under kvällen. Imorgno hade jag planerat att jobba på lite uppsatser och instuderingsfrågor vi har. Därför behöver jag mat, det är ju ändå energi.

Så nu ska jag fixa lite käk, sen hoppas jag på ett bättre humör och en färdigskriven uppsats. Vi hörs imorgon! :)

Bilder från google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0