Hinner mycket under en dag

Jahaja! Nu har jag hunnit hjälpa Sofie lite, även om jag inte har några bilder. Efter det red jag lite på Dido, bara för att visa henne lite knappar på henne. Haha, hon blev lite sur på mig lilla ponnyhästen!

Sen var det dags för MP. Hon fick inte gå så hårt, hon har gått hela veckan, tävlade dressyr igår och ska gå på lektion imorgon. Så jobbade lite mjukgörande först, följt utav samlande arbete, öppnor och halvhalter så tydliga att hon nästan trampade lite i skritt och trav. Härligt att kunna leka lite! I galoppen var det samma tänk, först framåt, sen samla och tränade lite på galoppinridningar -> halt på kvartslinjen. Noga med en rak halt och att hon spårade korrekt i alla gångarter. I uppställningen ville jag att hon stod så jämnt som möjligt med alla ben, och bakbenen väl inunder sig. Gick superb! Perfekt att träna på framför en spegel, så man verkligen kan se!
Vi avslutade med att latja runt lite, början till arbetspiruetter, byten över diagonalen, förvänd galopp, etc. Lika kul som alltid! :)

Holm red runt lite på Dido, haha, ngt säger mig dock att han inte trodde att hon skulle vara så satans pigg i galoppen. Tog några varv att få stopp där.. ;)

Efter fjellare drog vi vidare till gymmet! Sjukt ambitiöst, jag körde dock bara 15 min climbing och 5 minuter på balansplattan. Står på ett ben och utför vissa rörelser för att träna upp balansen i mitt opererade knä igen. Sofie fick träna på sina armar, rygg och cykla, as usual. Hehe, men vi har nu som mål att bli riktigt fit! Så det är bara att bita ihop, så kör vi på seriöst på måndag igen!

Nu har jag duschat och ska slänga i mig lite mat. Vad händer hos er? :)


Haha, MP steg upp på platån, precis bakom mig när jag satt på kanten, vart tvungen att knäppa ett kort på henne, tyvärr började hon kliva ner när jag flyttade mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0