Gårdagens ridpass

Igår stack jag direkt efter sista lektionen (som var ett historiaprov), ner till stallet och red. Jag hade, som jag skrev igår, bokat MP.

Jag får ju bara hålla mig till skritt, så det blev renodling utav hjälper mest. Eftersom jag inte har full styrka så red jag med sporrar, vilket behövdes! Det var lite rörigt i början, med två som longerade och tre som red, men det var inga problem, jag höll mig en bra bit innanför spåret, iom att jag bara skrittade.

Jag började med att böja igenom henne, ställa ordentligt utåt, sen forma henne runt innerskänkeln, vilket hon tyckte var ganska jobbigt. När hon blev tjurig och inte ville gå fram släppte jag all kontakt med munnen, la fram händerna och kickade till henne. Direkt när jag fick den reaktionen jag ville ha, att hon tänkte mer framåt, eller tog ett travsteg, fick hon beröm. I början ledde det till många kickar från mig, och många tillbaka från henne.

Allt eftersom lossnade det, ochde som longerade gick ut. Jag började då flytta undan för skänkeln, öppna, sluta, skänkelvikning, både på volt, rakt spår och diagonalen. Sen var jag lite busig, och travade lite. När jag kände att jag fick under bakbenen i skritten och kunde börja plocka upp henne i formen la jag in snabba övergångar, skritt - trav - halt. Så härligt!

Idag ska vi se om vi kan fota lite!
Det får vi hoppas på. :)

Allt som allt var det en trevlig häst, som inte gick fram ordentligt för skänkeln och hängde sig i handen. Men på slutet av passet hade jag en häst som var lätt i handen och tänkte framåt, då gav jag mig.

bloglovin


Jag och Cinderella, sto jag red 09-10, och även tävlade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0