6. Alla hästar i stallet

Hm, jag tar denna som hästarna hemma i stallet, inte på Ekeby där Tsunami står nu, eller Prästgården, som jag ska ha Campari och Tsunami på när de kommer ner.Vi har följande hästar i stallet:

Tsunami Girl, sto född 2005, ca. 169 i mankhöjd och inriden våren 2010, när vi köpte henne. Numera tävlad tom regionala 115 klasser.

e. Cardento u. Kitty Hawk xx ue. Mr Eubanks xxMin lilla tävlingspålle! :)

Carisma, sto född 1997, lite drygt 162 i mankhöjd. Köptes dräktig från Plönningegymnasiet 2008, och går nu hemma som vårat avelssto. Väldigt fin att rida, men ej tävlad. Mammas ridhäst.

e. Eighty Eight Keys xx u. Caneidi ue. CyranoEj dräktig detta år, då hon absorberade det befruktade ägget. Var betäckt med Corlensky G


Richmich, valack född 2008, ca 166 i mankhöjd. Klass 1 som föl och 988 788 78 på treårstestet i Karlstad. Diplom som gångartstalang. Utbildas av min syster, står växelvis hemma och på stora Ekeby. Matchas mot kvalité och breeders.

e. Richfield u. Carisma ue. Eighty Eight Keys xx


Campari, sto född 2009, ca 166 i mankhöjd. Klass 1 som föl, och kommer nu ner till mig för att matchas mot treårstestet på Plönninge i maj.

e. Cartier u. Carisma ue. Eighty Eight Keys xx


Crescendo for fame, hingst född 2011, storväxt! Klass 1 som föl, och går nu med unghästarna i lösdriften för att växa till sig.

e. Cardento u. Carisma ue. Eighty Eight Keys xx

Step Lovely, sto född 2003, ca. 169 i mankhöjd. Köptes dräktig 2009/2010. Tyvärr dog fölet första dygnet pga blodförgiftning.

e. Lasandos u. Step Gently xx ue. Step Together xxDräktig med Bonaparte Z, förväntas föla i april 2012.


Natalja, sto född 2010, ca 157 i mankhöjd. Köptes hösten 2011 ifrån Göran Linell, skåne. Mitt nästa projekt! :)

e. Tornesch u. Noblesse ue. Cortez uue. Irco Marco → Fantastisk stam!


Anniwill, sto född 2002, ca 159 i mankhöjd. Min systers fälttävlanshäst, som tyvärr är korsbandsskadad, och kommer eventuellt behöva dömas ut. Fick föl 2008 e. Callahan som i januari 2012 fick tas bort pga fraktur. Alice kallades den skönheten!


No Doubt, sto född 2009, ca 155 i mankhöjd. Enda inackorderade hästen i stallet.

e. Niveu u. Tunica ue. RomanoJag tävlade hennes mamma en del när jag började vänja mig vid att rida storhäst. Dock bara runt 1m, men tränade banor på 130!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0