2. När & varför jag började rida

Jag började rida när jag var runt fyra år gammal och mamma & Micke flyttade ut på landet. Jag fick då en minishettis, Fjollan. Hon var kanske två år gammal? Jag red själv in henne, jättesnäll liten ponny, fast ramlade nog av varje gång jag red? Haha!

Min syster hade ridit betydligt mer än jag, men sen var hon ju också fyra år äldre... Hon lärde mig mycket hemma, gud vad många gånger jag har tränat för min syster! Kanske gav det resultat, för idag jobbar hon som ridlärare. ;)

Jag red även på ridskola parallellt med mina egna ponnyer. När jag började växa ur shettisen fortsatte jag upp på min systers russ, Lillevi. Jag var då 6 – 7 år gammal. Med henne började jag snart att tävla, främst hoppning, och intresset tog fart på riktigt!

 

Avslutar med en bild på mig och Salim, vårat arabföl född 01. Här är jag alltså 8 år gammal. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0