Helgens resultat

Uschuschusch, denna helgen stryker vi. Men, jag tänker ändå skriva om den här, då jag själv vill kunna gå tillbaka och läsa samt utvärdera årets tävlingar. Dock har jag inte skrivit om alla höstens tävlingar här, men wtf!

Fredag
115, kval 1
Ingen bra känsla. Tsunami var inte riktigt med mig, bromsen låg i och galoppen hade verkligen inte den kvalité jag ville ha. Det kändes snarare som om bromsen låg i.
Banan i sig var hon fin på, många räcken, som hon har så svårt för. De skötte hon utmärkt, dock fick hon med sig en frambom på näst sista linjen, räcke - oxer. Skulle ridit på sju galoppsprång, men jag fegred lite och kom på 7,5 galoppsprång. Duktiga flickan hoppade ändå, men fick med sig en bom ist.

Lördag
120 kval 2
Motsatsen till dagen innan. Haha, hon hade ingen broms! Lite som om plattan fastnat i mattan, u know? ;) Hon hoppade som satan på framhoppningen, och på banan gav hon mig en riktigt trevlig känsla. Det gick lite fort ibland, men vi fick till alla linjer, distanser och tom trekombinationen!
Dock blev jag sjukt besviken, hela 3 bommar rullade. Ingenting jag hade kunnat ändra, utan vi fick bara inte tillräckligt mycket luft i sprången, så det var frambommar på oxrar som rullade och ett räcke.

Söndag
Min pärla var så matt. Usch, usch usch. Det var dags för 120 derbyt, och min känsla var i bott. Vi fick ingen bra känsla på frmahoppningen. Jag var först ut, och när jag väl kom in på banan fick jag vänta i 10(!) minuter innan start. Förseningar. Men där brast det helt. Tsunamis galopp var tom, och sprången satt inte.
Vi tog oss runt till hinder nummer 12 utav 19, då vi fick bensinstopp. Hon fick med sig flera bommar innan, och till vattengraven fanns inte galoppen där. Så surt, men det är smällar man får ta.

Nu taggar vi om och hoppas på fina skolrundor i Sunne om 1,5 vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0