Terräng

Jag trodde aldrig att jag skulle hamna i ett sådant lyckorus genom att träna terräng på min skrutthäst. Men shit, igår imponerade Tsunami på mig! Trots att jag inte tränat terräng på närmare två år, sist var sommaren 2010, var hon riktigt söt! Det var bara att styra, stötta och hålla i sig. Typ.

När jag tränade sist fick jag träna privat, med bara en häst till i gruppen som drag. Annars fick hon rycket; bockade, reste sig och sprang överallt och ingenstans. Med tanke på att hon var så sjukt stor var det inte så intressant för mig att fortsätta med en småknäpp häst ute i skogen.

Men igår då? Så grym var hon. Hoppade mest småhinder i början, hon var lite småvinglig sådär. Men fortfarande, hon hade hållit sig lugn under hela uppvärmningen. Detta trots att vi ridit 10 pers runt galoppbanan. Så att hon var lite stark och flamsig de första sprången, det gjorde inte mig så mycket.

När vi väl kom till ridning och hon förstod det hela var ho så härlig. Hoppade hinder upp till motsvarande 1m/lätt klass. Kan inte riktigt begära mer med tanke på hennes orutin... ;) Men Peppe vart nöjd!

Bilder kommer förhoppningsvis ikv! :)

Gammal bild på mig och min kung!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0