Med livet som insats

Idag hände det ngt otroligt. Tsunami hade en grym dag, rörelsemönstret var helt annorlunda, hon hade ett steg! Härlig häst idag. Verkligen!

Vad gjorde jag annorlunda? Jag red utan bett, med ett hackamore med andra ord. Sist jag testade det vågade jag inte riktigt, hon var lite bockig den gången. Idag satt jag bara upp utanför stallet och red bort till stora ridhuset. Väl där red jag med Nathalie (vars hack jag lånade) och Victoria. Mest awesome var att Såf var där och höll mig sällskap! :)

Men både Sofie och Nathalie var mäkta imponerade av min lilla häst, och jag med! Shit vilken bogfrihet hon hade. Tyvärr var hon väldigt djup i formen igen, men det var det värt. Vi kommer få jobba upp formen igen, men både rygg och steg kom utan bett i munnen. Vi får se hur det går imorgon. Kommer rida direkt efter mitt utsläpp. :)



Vägde min skrutt när jag ändå var nere vid skolan. 580 kg, det är 50 kg mer än för ca ett år sedan. Sjukt härligt! :) Vet att det inte är fett, utan muskler hon satt - och jag vill att hon går upp minst 30 kg till. Vore nice :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0